Ostatnio na naszym forum

  • Mój projekt (Mapa do HoMM IV)
    Autor: Brennus, napisano 19 października 2018 Przejdź
  • Czy H4 została słusznie nazwana niewypałem?
    Autor: Brennus, napisano 19 października 2018 Przejdź
  • Rozgrywki Online - jak? gdzie? z kim ?
    Autor: Brennus, napisano 19 października 2018 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • The Kingdom
    Autor: Hardack & BrennusWhiskey, dodano 21 października 2018 Zobacz
  • Heart of Winter wow2008 (The Kings)
    Autor: N.N., dodano 19 października 2018 Zobacz
  • Chessboard
    Autor: Fernio, dodano 27 kwietnia 2018 Zobacz

Wojownik

Rush to z angielskiego "pośpiech". Jest to ogólna taktyka polegająca na szybkim wyruszeniu na wroga w celu zniszczenia go. Można ją zastosować w zasadzie na każdym poziomie trudności, ale im jest on niższy tym łatwiej to wykonać. Celem jest jak najszybsze stworzenie mocnego bohatera specjalizującego się w walce, który w pojedynkę będzie mógł pokonać wszystko co stanie mu na drodze. Wspomagany przez mikstury nieśmiertelności stanie się nie do zatrzymania... Pojawia się pytanie: Jak go stworzyć?

Najpierw trzeba - rzecz oczywista - wybrać bohatera. Jego rodzaj zależy od tego jakim stronnictwem się gra, jednakże w miarę możliwości należy wybierać Barbarzyńcę, Łucznika, Kapłana, a na końcu kogoś innego. Barbarzyńca ma aż trzy umiejętności w walce, Łucznik dwie, natomiast Kapłan posiada magię Życia, która jest najlepsza dla samotnego wojownika. Wybierając bohatera magii z Przystani należy się upewnić, że będzie posiadał on czar zasklepienia ran. Grając na niższych poziomach można zbudować sklep w zamku i wykupić kilka mikstur nieśmiertelności. Nie należy jednak przesadzać z ich liczbą.

Głównym celem stają się skrzynie z doświadczeniem, ołtarze i kamienie magiczne. Powinno się też pokonywać stworzenia niskich poziomów, aby zdobyć jeszcze więcej doświadczenia. Jeśli oddziały neutralne są za silne dla samego bohatera, można wspomóc się armią rekrutowaną w zamku. Na wyższych poziomach nie trzeba o wszystko walczyć. Wystarczy podjechać samym bohaterem, zabrać to czego chcemy (np. skrzynię lub zasoby) i podczas walki bezpiecznie uciec. Jeśli chodzi o umiejętności, najważniejsza jest Walka aby nie bohater nie padał zbyt łatwo. Walka wręcz jest lepsza przeciwko armiom, gdzie walczy kilka oddziałów, natomiast łucznictwo sprawdza się przeciwko oddziałom neutralnym, które można wystrzelać z bezpiecznej odległości. Odporność na magię nie jest ważna, bowiem komputer nie zdąży zdobyć mocnych czarów jeśli zagra się wystarczająco szybko.

Kiedy zapadnie decyzja, że dowódca jest gotowy, ruszamy na wroga i roznosimy go jak najszybciej - nie należy z tym zwlekać zbyt długo. Trzeba zauważyć, że gra pojedynczym wojownikiem jest bardziej opłacalna niż rozbudowywanie armii zwłaszcza na pierwszych trzech poziomach. Na ekspercie i czempionie może się jednak okazać, że nie da się rozwinąć wojownika wystarczająco szybko, a komputer ma dość zasobów by przygotować obronę. Wówczas należy pomyśleć nad inną taktyką.