Ostatnio na naszym forum

  • Mój projekt (Mapa do HoMM IV)
    Autor: Brennus, napisano 19 października 2018 Przejdź
  • Czy H4 została słusznie nazwana niewypałem?
    Autor: Brennus, napisano 19 października 2018 Przejdź
  • Rozgrywki Online - jak? gdzie? z kim ?
    Autor: Brennus, napisano 19 października 2018 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • The Kingdom
    Autor: Hardack & BrennusWhiskey, dodano 21 października 2018 Zobacz
  • Heart of Winter wow2008 (The Kings)
    Autor: N.N., dodano 19 października 2018 Zobacz
  • Chessboard
    Autor: Fernio, dodano 27 kwietnia 2018 Zobacz

Twierdza

Twierdza I - Twierdza II - Drzewko rozwoju

Podstawowa infrastruktura

Nazwa
Opis
Wymagania
Rada osady
Ten budynek jest zawsze wybudowany. Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 500 złota dziennie. ● brak
Rada miasta
Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 750 złota dziennie. ● Rada osady
2500
10 10
Ratusz
Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 1 000 złota dziennie. ● Rada miasta
2500
10 10
5 5
Fort
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 50 pkt życia. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. 5000
20 20
Cytadela
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 100 pkt życia. (Jednorazowy atak może pozbawić bramę 50 punktów życia). System umocnień wzmocni fosa, po wejściu do której atak wrogich jednostek zmaleje o 25%, a obrona o 20%. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. ● Fort
7500
10 10
Zamek
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 150 pkt życia. (Jednorazowy atak może pozbawić bramę 50 punktów życia). System umocnień wzmocni fosa, po wejściu do której atak wrogich jednostek zmaleje o 25%, a obrona o 20%. Fortyfikacje zyskają także 3 wieże, na których obrońca będzie mógł umieścić swe jednostki - jeśli potrafią strzelać będą mogły to robić ze zwiększoną skutecznością, a każda jednostka na wieży otrzymuje obniżone obrażenia od ostrzału, a także ma dużą premię do obrażeń przeciwko istotom atakującym ją wręcz z dołu. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. ● Cytadela
7500
10 10
Karczma
Umożliwia wykupienie bohaterów. W Twierdzy można rekrutować Barbarzyńców, a także Rycerzy, Łuczników, Złodziei, Rycerzy Śmierci i Lordów. Po wykupieniu bohatera można go ponownie wynająć po 7 dniach. 500
2
Arsenał
Umożliwia kupno następujących przedmiotów: Miecza dwuręcznego, Toporu, Skórzanej Zbroi, Tarczy, a także mikstur: Nieśmiertelności, Odporności, Przywrócenia, Wytrzymałości, Szybkości. 5000
12 12
Karawana
Dzięki karawanie można rekrutować armię z posiadanych przez gracza siedlisk, a także wysyłać oddziały z i do miast z Karawanami. Jeśli wrogi oddział zasłania drogę nie możemy skomunikować blokowanego punktu. Tempo karawany wynosi 40 i ignoruje ona ograniczenia w ruchu terenów przez które przechodzi. Posiadanie stoczni (czy w mieście, czy lokacji) umożliwia przewóz przez akweny. Nawet jeśli miasto zmieni właściciele, wysłana karawana trafi do miasta. ● Fort
4000
10
Stocznia
Możliwa do postawienia tylko, gdy miasto ma dostęp do wody. Umożliwia budowę okrętów (10 drewna i 1 000 złota). 2000
20
Więzienie
Budynek jest zawsze wzniesiony, nawet jeśli jest zablokowany w edytorze map. Pokonani bohaterowie wrogich graczy trafiają do najbliższego więzienia. Jeśli przeciwnik, lub jego sojusznik zajmie miasto zostaną wypuszczeni. ● brak

Siedliska jednostek

Nazwa
Opis
Wymagania
Dom wojowników
Umożliwia wynajem berserkerów. ● Fort
1500
Stajnie centaurów
Umożliwia wynajem centaurów. ● Fort
1500
Namioty nomadów
Umożliwia wynajem nomadów. ● Karawana
● Siedlisko 1 poziomu
3000
6
Szczyt harpii
Umożliwia wynajem harpii. ● Cytadela
● Siedlisko 1 poziomu
3000
4
1
Fort ogrów
Umożliwia wynajem ogrzych magów. ● Karczma
● Siedlisko 2 poziomu
6250
6 6
1 1 1 1
Jaskinia cyklopów
Umożliwia wynajem cyklopów. ● Jaskinia walki
● Siedlisko 2 poziomu
6500
4
10
Skalne gniazdo
Umożliwia wynajem ptaków gromu. ● Zamek
● Siedlisko 3 poziomu
14000
20
6 20 6
Grań behemotów
Umożliwia wynajem behemotów. ● Arena honoru
● Arsenał
● Siedlisko 3 poziomu
14000
6 20
24

Budynki specjalne

Nazwa
Opis
Wymagania
Jaskinia walki
Bohater, który odwiedzi miasto z wybudowaną Jaskinią uzyska bonus +3 do ataku wręcz i +2 do ataku dystansowego. Premię można zyskać raz. 1000
6
Arena honoru
Bohater, który odwiedzi miasto z wybudowaną Jaskinią uzyska bonus +3 do obrony. Premię można zyskać raz. ● Zamek
1000
6
Bariera antymagiczna
Wszyscy bohaterowie gracza uzyskują bonus +10% do odporności na magię. Aby być pod jego wpływem wystarczy sama budowa Bariery, nie trzeba odwiedzać miasta. ● Fort
2000
10
Zagrody
Przyrost stworzeń wzrasta o 50%. ● Siedlisko 3 poziomu
15000
10 30
Festiwal życia
Dochody posiadacza rosną o 3 000 złota. Przyrost stworzeń w mieście z Festiwalem wzrasta o 100%, a w innych o 25%. ● Posiadanie artefaktu: Graal