Ostatnio na naszym forum

  • Mój projekt (Mapa do HoMM IV)
    Autor: Brennus, napisano 19 października 2018 Przejdź
  • Czy H4 została słusznie nazwana niewypałem?
    Autor: Brennus, napisano 19 października 2018 Przejdź
  • Rozgrywki Online - jak? gdzie? z kim ?
    Autor: Brennus, napisano 19 października 2018 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • The Kingdom
    Autor: Hardack & BrennusWhiskey, dodano 21 października 2018 Zobacz
  • Heart of Winter wow2008 (The Kings)
    Autor: N.N., dodano 19 października 2018 Zobacz
  • Chessboard
    Autor: Fernio, dodano 27 kwietnia 2018 Zobacz

Nekropolis

Nekropolis I - Nekropolis II - Drzewko rozwoju

Podstawowa infrastruktura

Nazwa
Opis
Wymagania
Rada osady
Ten budynek jest zawsze wybudowany. Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 500 złota dziennie. ● brak
Rada miasta
Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 750 złota dziennie. ● Rada osady
2500
10 10
Ratusz
Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 1 000 złota dziennie. ● Rada miasta
2500
10 10
5 5
Fort
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 50 pkt życia. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. 5000
20 20
Cytadela
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 100 pkt życia. (Jednorazowy atak może pozbawić bramę 50 punktów życia). System umocnień wzmocni fosa, po wejściu do której atak wrogich jednostek zmaleje o 25%, a obrona o 20%. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. ● Fort
7500
10 10
Zamek
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 150 pkt życia. (Jednorazowy atak może pozbawić bramę 50 punktów życia). System umocnień wzmocni fosa, po wejściu do której atak wrogich jednostek zmaleje o 25%, a obrona o 20%. Fortyfikacje zyskają także 3 wieże, na których obrońca będzie mógł umieścić swe jednostki - jeśli potrafią strzelać będą mogły to robić ze zwiększoną skutecznością, a każda jednostka na wieży otrzymuje obniżone obrażenia od ostrzału, a także ma dużą premię do obrażeń przeciwko istotom atakującym ją wręcz z dołu. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. ● Cytadela
7500
10 10
Karczma
Umożliwia wykupienie bohaterów. W Nekropolii można rekrutować Rycerzy Śmierci, Nekromantów, a także Złodziei i Czarowników, oraz Lordów i Magów. Po wykupieniu bohatera można go ponownie wynająć po 7 dniach. 500
2
Zbrojownia
Umożliwia kupno następujących przedmiotów: Długiego miecza, Kolczugi, Tarczy, a także mikstur: Nieśmiertelności i Przywrócenia, oraz Flakoników: trucizny i duszącego gazu, a także Chmury rozpaczy. 3000
4 10
Karawana
Dzięki karawanie można rekrutować armię z posiadanych przez gracza siedlisk, a także wysyłać oddziały z i do miast z Karawanami. Jeśli wrogi oddział zasłania drogę nie możemy skomunikować blokowanego punktu. Tempo karawany wynosi 40 i ignoruje ona ograniczenia w ruchu terenów przez które przechodzi. Posiadanie stoczni (czy w mieście, czy lokacji) umożliwia przewóz przez akweny. Nawet jeśli miasto zmieni właściciele, wysłana karawana trafi do miasta. ● Fort
4000
10
Stocznia
Możliwa do postawienia tylko, gdy miasto ma dostęp do wody. Umożliwia budowę okrętów (10 drewna i 1 000 złota). 2000
20
Więzienie
Budynek jest zawsze wzniesiony, nawet jeśli jest zablokowany w edytorze map. Pokonani bohaterowie wrogich graczy trafiają do najbliższego więzienia. Jeśli przeciwnik, lub jego sojusznik zajmie miasto zostaną wypuszczeni. ● brak

Siedliska jednostek

Nazwa
Opis
Wymagania
Cmentarz
Umożliwia wynajem szkieletów. ● Fort
1500
Sala tortur
Umożliwia wynajem impów. ● Fort
1500
Kurhan
Umożliwia wynajem duchów. ● Szkieletornia
● Siedlisko 1 poziomu
3250
3
Psiarnia
Umożliwia wynajem cerberów. ● Sala tortur
3000
1
3
Dworek
Umożliwia wynajem wampirów. ● Karczma
● Siedlisko 2 poziomu
6250
6
6
Wylęgarnia
Umożliwia wynajem jadowitych pomiotów. ● Wieża ciemności - poziom 1
● Siedlisko 2 poziomu
6250
6
6
Cmentarzysko smoków
Umożliwia wynajem kościanych smoków. ● Nekromatron
● Siedlisko 3 poziomu
14000
12 14
6 6 6 6
Świątynia przeklętych
Umożliwia wynajem diabłów. ● Baszta Chaosu
● Siedlisko 3 poziomu
14000
6 8
10 20

Infrastruktura magiczna

Nazwa
Opis
Wymagania
Wieża ciemności - poziom 1
Umożliwia naukę trzech czarów pierwszego poziomu magii Śmierci. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 35% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. 1000
2 2
1
Wieża ciemności - poziom 2
Umożliwia naukę trzech czarów drugiego poziomu magii Śmierci. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 50% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. ● Wieża ciemności - poziom 1
1000
1
Wieża ciemności - poziom 3
Umożliwia naukę dwóch czarów trzeciego poziomu magii Śmierci. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 65% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. ● Wieża ciemności - poziom 2
1000
1
Wieża ciemności - poziom 4
Umożliwia naukę dwóch czarów czwartego poziomu magii Śmierci. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 80% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. ● Wieża ciemności - poziom 3
1000
1
Wieża ciemności - poziom 5
Umożliwia naukę czaru piątego poziomu magii Śmierci. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska ją całkowicie. ● Wieża ciemności - poziom 4
1000
1
Baszta magii
Umożliwia naukę czarów ze sfery magii Ładu. Ich poziom zależy od poziomu Wieży ciemności. Liczba zaś wynosi po dwa czary poziomów 1-3, a po jednym poziomów 4-5. ● Wieża ciemności - poziom 1
2500
2 2
2
Baszta chaosu
Umożliwia naukę czarów ze sfery magii Chaosu. Ich poziom zależy od poziomu Wieży ciemności. Liczba zaś wynosi po dwa czary poziomów 1-3, a po jednym poziomów 4-5. ● Wieża ciemności - poziom 1
2500
2 2
2

Budynki specjalne

Nazwa
Opis
Wymagania
Szkieletornia
Umożliwia zamianę żywych istot w nieumarłych. Istoty 1 i 2 poziomu zmieniane są w szkielety, trzeciego w duchy, a czwartego w wampiry. Czarodziejskie i Czarne smoki zmieniane są w Kościane. Jeśli liczba punktów życia zamienianej jednostki jest mniejsza od życia nieumarłej liczba stworzeń ulega zmniejszeniu, proporcjonalnie do różnicy. ● Cmentarz
2500
10
5
Nekromatron
Zwiększa o 10% skuteczność umiejętności Nekromancji. ● Fort
● Wieża ciemności - poziom 1
1000
6
3 3
Piekielny posąg
Zwiększa o 3000 złota dochody gracza, zwiększa siłę czarów ze sfery Śmierci o 50% i o tyle samo maksymalną ilość stworzeń, które można ożywić Nekromancją. Siła tej umiejętności rośnie o 10%. ● Posiadanie artefaktu: Graal