Ostatnio na naszym forum

  • Mój projekt (Mapa do HoMM IV)
    Autor: Brennus, napisano 19 października 2018 Przejdź
  • Czy H4 została słusznie nazwana niewypałem?
    Autor: Brennus, napisano 19 października 2018 Przejdź
  • Rozgrywki Online - jak? gdzie? z kim ?
    Autor: Brennus, napisano 19 października 2018 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • The Kingdom
    Autor: Hardack & BrennusWhiskey, dodano 21 października 2018 Zobacz
  • Heart of Winter wow2008 (The Kings)
    Autor: N.N., dodano 19 października 2018 Zobacz
  • Chessboard
    Autor: Fernio, dodano 27 kwietnia 2018 Zobacz

Skarby

Zasoby

Można je jedynie podnieść i zawłaszczyć. Kto pierwszy ten lepszy! Mogą być one wybierane losowo.

Wygląd Nazwa i opis
Drewno
Od 4 do 8 jednostek drewna.
Ruda
Od 4 do 8 jednostek rudy.
Złoto
Od 400 do 800 sztuk złota.
Kryształy
Od 2 do 4 jednostek kryształów.
Klejnoty
Od 2 do 4 jednostek klejnotów.
Rtęć
Od 2 do 4 jednostek rtęci.
Siarka
Od 2 do 4 jednostek siarki.

Losowe skarby

Można ich użyć tylko raz, to co nam wypadnie zależy od obiektu i naszego szczęścia.

Wygląd Nazwa i opis
Kufer maga
Daje jeden pomniejszy artefakt. Co ciekawe, można też wylosować Tarczę ze Smoczych Łusek, choć jest ona artefaktem głównym.
Obozowisko
Jest tu kilka wariantów, które mogą się wylosować.
1. 300 złota, ponadto 3 jednostki losowego cennego zasobu (kryształy, klejnoty, rtęć lub siarka) lub 6 jednostek losowego gorszego zasobu (drewno, ruda).
2. 400 złota, ponadto 4 jednostki losowego cennego zasobu (kryształy, klejnoty, rtęć lub siarka) lub 8 jednostek losowego gorszego zasobu (drewno, ruda).
3. 500 złota, ponadto 5 jednostki losowego cennego zasobu (kryształy, klejnoty, rtęć lub siarka) lub 10 jednostek losowego gorszego zasobu (drewno, ruda).
Wóz uzdrowiciela
Daje 2 lub 3 losowo wybrane eliksiry (może się trafić każdy typ).
Szkielet
Można przy nim znaleźć jeden losowy artefakt (skarb).
Plecak
Można w nim znaleźć jeden losowy przedmiot lub jeden losowy eliksir (każdego typu).
Skrzynia ze skarbem
Jest tu kilka wariantów, które mogą się wylosować.
1. Do wyboru: 1000 złota lub 500 doświadczenia.
2. Do wyboru: 1500 złota lub 1000 doświadczenia.
3. Do wyboru: 2000 złota lub 1500 doświadczenia.
4. Jeden losowy artefakt (skarb).
Puszka Pandory
Działa jak zdarzenie umiejscowione, zależy co autor mapy tutaj ustawił. Jeśli nic nie zostało ustalone, nic się nie wydarzy, a puszka będzie stać do końca wszechświata. Gracze komputerowi nie potrafią jej otworzyć.

Skarbce

Spotkać w nich można określone stworzenia - jeśli je pokonamy, to otrzymamy nagrodę w zależności od rodzaju skarbca. Rodzaj nagrody jest losowy, ale z pewnego zakresu w zależności od obiektu. Bardzo ciężko jest tu określić jakąś prawidłowość, należy jednak wspomnieć, że jeśli liczba strażników jest mała możemy przykładowo dostać złoto bez artefaktu lub złoto i mniej artefaktów. Liczba strażników rośnie z biegiem czasu. Im wyższy poziom trudności gry, tym więcej strażników. Ma to tę zaletę, że mimo iż trudniej będzie nam zdobyć nagrodę, będzie ona warta zachodu. Miesiąc po splądrowaniu skarbca, stworzenia pojawiają się ponownie i znowu ich liczebność rośnie z czasem. Poniżej opis - jakie stworzenia pilnują struktur (na poziomie średnio zaawansowanym) oraz jakie nagrody można ewentualnie otrzymać.

WyglądNazwa i właściwości
Kryjówka
  • Strażnicy: Dziesiątki bandytów
  • Nagroda: Trochę złota i artefakt (skarb)
Mauzoleum
  • Strażnicy: Dziesiątki szkieletów, grupa duchów oraz mało wampirów
  • Nagroda: Sporo złota oraz artefakt (pomniejszy)

Smocze miasto
  • Strażnicy: Mało czarnych smoków
  • Nagroda: Ogromne ilości złota oraz artefakty (pomniejsze, główne, relikty)
Mistyczny ogród
  • Strażnicy: Sporo leprekaunów i sporo rusałek lub dziesiątki leprekaunów i dziesiątki rusałek
  • Nagroda: Trochę złota i kryształy
Leśna dolina
  • Strażnicy: Grupa białych tygrysów i dziesiątki wilków
  • Nagroda: Trochę złota i drewno

Cmentarz
  • Strażnicy: Dziesiątki zombie
  • Nagroda: trochę złota i artefakty (skarby)
Gniazdo gryfów
  • Strażnicy: Grupa gryfów
  • Nagroda: Sporo złota i drewno

Gniazdo harpii
  • Strażnicy: Sporo harpii
  • Nagroda: Trochę złota i rtęć
Skrytka chochlików
  • Strażnicy: Sporo lub dziesiątki chochlików
  • Nagroda: Trochę złota i siarka
Wieża z kości słoniowej
  • Strażnicy: Sporo magów
  • Nagroda: Trochę złota oraz losowe zwoje i pergaminy z zaklęciami
Twierdza
  • Strażnicy: Grupa pikinierów i sporo kuszników
  • Nagroda: Trochę złota i artefakty (skarby)
Legowisko
  • Strażnicy: Sporo obserwatorów
  • Nagroda: Sporo złota, losowy przedmiot lub eliksir oraz artefakt (skarb)
Labirynt
  • Strażnicy: Sporo minotaurów
  • Nagroda: Klejnoty oraz artefakty (skarby i pomniejsze)
Piramida
  • Strażnicy: Dziesiątki mumii
  • Nagroda: Sporo złota oraz artefakty (skarby, pomniejsze i główne)
Kopalnie czerwonych krasnoludów
  • Strażnicy: Sporo lub dziesiątki krasnoludów
  • Nagroda: trochę złota i ruda
Ruiny
  • Strażnicy: Sporo lub dziesiątki orków
  • Nagroda: trochę złota
Świątynia
  • Strażnicy: Grupa mnichów
  • Nagroda: Sporo złota oraz losowe zwoje i pergaminy (mocniejsze niż te wywalczone u magów)