Ostatnio na naszym forum

  • Mój projekt (Mapa do HoMM IV)
    Autor: Brennus, napisano 19 października 2018 Przejdź
  • Czy H4 została słusznie nazwana niewypałem?
    Autor: Brennus, napisano 19 października 2018 Przejdź
  • Rozgrywki Online - jak? gdzie? z kim ?
    Autor: Brennus, napisano 19 października 2018 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • The Kingdom
    Autor: Hardack & BrennusWhiskey, dodano 21 października 2018 Zobacz
  • Heart of Winter wow2008 (The Kings)
    Autor: N.N., dodano 19 października 2018 Zobacz
  • Chessboard
    Autor: Fernio, dodano 27 kwietnia 2018 Zobacz

Modyfikatory ruchu

Obejmują struktury przyspieszające nasze armie oraz przenoszące je z miejsca na miejsce w jednej chwili.

Obiekty zwiększające ruch

Wygląd Nazwa i opis
Ognisty domek
Daje armii 2 punkty ruchu na tydzień oraz możliwość chodzenia bez kar po terenach wulkanicznych (również na tydzień).
Pustynny domek
Daje armii 2 punkty ruchu na tydzień oraz możliwość chodzenia bez kar po terenach pustynnych (również na tydzień).
Bagienna gospoda
Daje armii 2 punkty ruchu na tydzień oraz możliwość chodzenia bez kar po terenach bagiennych (również na tydzień).
Zimowy domek
Daje armii 2 punkty ruchu na tydzień oraz możliwość chodzenia bez kar po terenach śnieżnych (również na tydzień).
Obóz barbarzyńców
Daje armii 2 punkty ruchu na tydzień oraz możliwość chodzenia bez kar po terenach skalistych (również na tydzień).
Wodopój
Daje armii 7 punktów ruchu na jeden dzień.
Stajnie
Daje armii 5 punktów ruchu na tydzień.
Flaga
Daje armii 1 punkt ruchu na miesiąc.
Oaza
Daje armii 10 punkt punktów ruchy na jeden dzień.
Latarnia morska
Daje wszystkim armiom dodatkowe 10 punktów ruchu na wodzie. Jedna latarnia działa na całą mapę, nawet w podziemiach.

Portale

Potrafią przenieść armię z jednego miejsca do drugiego, gdzie znajduje się kolejny portal. Nie można tu wiele napisać, poza tym, że portale dzielą się na dwukierunkowe (możemy wrócić spowrotem z drugiego portalu) oraz jednokierunkowe (możemy przejść, ale nie możemy wrócić tą samą drogą). Portale są przyporządkowane według kolorów i jeśli wyjść jest więcej niż jedno, możemy wybrać wyjście z listy. Ważna uwaga – gdy wychodzimy wówczas armia nie staje bezpośrednio na wyjściu, tylko jedną kratkę przed nim. Jeśli na tym polu będzie jakiś obiekt, wyskoczy nam komunikat przy wejściu, że droga jest zablokowana.

Wygląd Nazwa
Portal dwukierunkowy
Portal jednokierunkowy - wejście
Portal jednokierunkowy - wyjście

Tunele podziemi

Nazwa mówi sama za siebie. Choć obiekty te dzielą się na zwykłe „szare” oraz ich mroczniejsze wersje, nie ma to znaczenia przy tworzeniu połączeń. Wejście jest połączone z najbliższym wyjściem w podziemiach. W grze wszystkie poniższe lokacje mają nazwę "tunel", ale zastosowano tu własne nazwy w oparciu o funkcjonowanie.

Wygląd Nazwa
Normalne zejście do podziemi.
Normalne wyjście w podziemiach.
Mroczne zejście do podziemi
Mroczne wyjście w podziemiach.